Wat is contentmarketing voor de bouw?

Contentmarketing is een vorm van marketing die momenteel erg in de belangstelling staat. De kern hier van is vooral ‘relevante inhoud’. Een bedrijf zet zichzelf of een merknaam op de kaart door verhalen te vertellen die de doelgroep aanspreken.
In deze verhalen draait het vaak om kennisoverdracht of om het creëren en versterken van het imago. Dit ‘storytelling’ wijkt dus duidelijk af van de oude manier van adverteren met producten of diensten of merknamen. Bij contentmarketing staan niet de producten of diensten centraal, maar draait het om de interesses van de doelgroep.
Een bedrijf kan met contentmarketing laten zien dat het meer is dan een verkopende partij. Contentmarketing biedt de mogelijkheid zich te onderscheiden als betrouwbare partner met kennis en verstand van zaken, die zijn klanten helpt om hun problemen op te lossen. Daarmee bouwt het bedrijf een relatie op met zijn doelgroep.
Voor contentmarketing is het dus van belang dat de juiste doelgroep wordt aangesproken met de juiste boodschap. Journalistieke vormen, zoals webinars, blogs, artikelen en video’s en zelfs complete bedrijfs- of relatiemagazines, lenen zich daar uitstekend voor. Een deskundige redacteur weet het juiste verhaal te vertellen in een vorm die is afgestemd op de specifieke doelgroep.
Projectbeschrijvingen
In de bouw is vrijwel elk project uniek. Steeds weer spannen architecten zich in om gebouwen te ontwerpen die zijn toegespitst op de specifieke gebruiker, maar ook op de omgeving.
Lees meer
Uitleg bouwtechnieken
Elk bedrijf is er op uit om aan de vraag van de klant te voldoen en waar mogelijk zijn problemen op te lossen. Vaak gaat het daarbij om bijzondere bouwtechnieken of bouwproducten die het bedrijf in huis heeft.
Lees meer
Journalistiek
Naast contentmarketing voor bedrijven in de bouwsector, levert HWBouwComm ook journalistieke bijdragen over bouwtechniek voor (vak)bladen en andere – al dan niet bouwgerelateerde - magazines.
Lees meer
Persberichten
Binnen de bouw worden steeds weer allerlei bijzondere dingen gedaan en oplossingen gevonden. Door de bescheidenheid van de sector blijft dat echter nog wel eens onder de radar.
Lees meer
Whitepapers
Een whitepaper is een document dat beschrijft hoe een technologie of een product een specifiek probleem oplost. Een whitepaper geeft objectieve relevante informatie op grond waarvan de lezer een beslissing kan nemen.
Lees meer
Webinars
Een webinar is een interactief seminar via internet. Het is een ideaal middel voor kennisoverdracht, mede door de mogelijkheid van interactiviteit.
Lees meer
Website-teksten
Wie op het web niet vindbaar is, bestaat in dit digitale tijdperk eigenlijk niet meer. Het hebben van een website is dus een noodzaak. Relevante content maakt uw website beter vindbaar en kan nieuwe klanten naar uw bedrijf leiden.
Lees meer
Video's
Video’s dragen tegenwoordig sterk bij aan de vindbaarheid op internet. Ook scoren goede video’s op YouTube hoge kijkcijfers. En in nieuwsbrieven zijn het aantrekkelijke lokkers voor een bezoek aan uw website.
Lees meer
Bedrijfs- en relatie magazines
Lange tijd hebben bedrijven in hun communicatie fors ingezet op online. Terecht. Maar inmiddels is er ook weer een duidelijke trend naar het maken van tastbare producten.
Lees meer
Blogs
Bloggen is op het web de ideale manier om je bedrijf een gezicht te geven. Veel digitale communicatie is zakelijk, inhoudelijk en feitelijk. Een blog biedt de mogelijkheid daar van af te wijken en persoonlijk te worden.
Lees meer